Skip to content

Verkoopvoorwaarden

Bij de Boem Kringloopwinkel hebben we net als onze klanten respect voor elkaar, onze spullen en het milieu.

1. Prijzen

Al onze goederen zijn geprijsd. Wij werken met vaste prijzen, onderhandelen met onze verkopers is niet toegestaan.

Goederen die niet geprijsd zijn of kennelijk verkeerd geprijsd worden niet verkocht en gaan retour naar de sorteerafdeling en komen zo later weer geprijsd in de winkel. Deze goederen kunnen niet gereserveerd worden.

2. Betaling

Alle verkopen geschieden contant of pin. Bij betalen heeft pinnen onze voorkeur. Bij pinnen geldt dat ook voor kleine bedragen geen extra kosten in rekening worden gebracht. Bankbiljetten van € 200,- en € 500,- nemen wij niet aan.

3. Garantie

Garantie wordt alleen gegeven op wit en bruingoed (alles met een stekker) voorzien van een ‘gecontroleerd’ sticker. Op overige producten zit geen garantie.

Garantietermijn is geldig voor 3 werkdagen en bij aanspraak moet de prijssticker nog netjes op het product zitten. Zonder kassabon kan er geen aanspraak worden gemaakt op garantie.

Bij aanspraak op garantie plakt onze medewerker een ingevulde elektra retourbon op het betreffende product. Het product gaat dan retour naar de bruingoedafdeling om getest te worden.

Op de test-afdeling kijkt een medewerker of het product gerepareerd kan worden en neemt contact op met de klant. Indien het product gerepareerd is kan de klant het product ophalen. Indien het product niet gerepareerd kan worden en vervolgens ook niet omgeruild kan worden voor een vergelijkbaar werkend product zal restitutie van het aankoopbedrag plaatsvinden.

4. Ruilen van goederen

Omdat wij werken met gebruikte goederen kan het voorkomen dat goederen licht beschadigd zijn, onze prijzen zijn hierop gebaseerd. ‘U koopt wat u ziet’. Claims van beschadigingen en ruilen van goederen is niet mogelijk.

5. Reserveren (optie nemen)

Wanneer goederen gereserveerd dienen te worden kan dit bij onze receptie aan de Binderij worden verzorgd. Een medewerker plakt dan een optie-sticker op het product (met een afgesproken geldigheidsduur van maximaal 3 uur) met naam van de verkoper, de naam van de klant en diens telefoonnummer. Wanneer de geldigheidsduur is overschreden vervalt de reservering en worden de goederen weer verkoopbaar gesteld. Het telefonisch verlengen van de reservering is niet mogelijk.

 6. Opslag

Het is mogelijk om goederen na aankoop op te halen in ons magazijn, deze dienen dan binnen 3 werkdagen te worden opgehaald. Na deze periode wordt een bedrag van € 2,50 per product per dag in rekening gebracht. Wanneer de goederen na 10 werkdagen niet zijn opgehaald worden zij opnieuw in de winkel geplaatst en verkocht. Er vindt geen restitutie van het aankoopbedrag plaats.

 7. Aansprakelijkheid

De Boem is niet verantwoordelijk voor de gevolgschade veroorzaakt door een product wat bij ons is gekocht. Alle relevante bij De Boem gekochte artikelen dienen door een erkend installateur te worden geïnstalleerd.

 8. Diefstal en Fraude

Bij het vermoeden van een onrechtmatigheid zullen wij u hierop aanspreken.
Wij kunnen u vragen de inhoud van uw tas te laten zien. Bij diefstal wordt altijd de politie ingeschakeld.

 9. Kinderen

Kinderen kunnen onder toezicht van een volwassene in de speelgoedafdeling spelen. Gesloten verpakkingen blijven dicht. Spullen dienen bij vertrek weer netjes terug gelegd worden. Steppen en fietsen is niet toegestaan in verband met uw en onze veiligheid.

 10. Roken, eten en drinken

Het is verboden om in de winkel te roken of meegebrachte voedsel en drinkwaren te nuttigen.

 11. Bezorgen en bezorgkosten

Bezorgen is alleen mogelijk indien er een bezorgafspraak is ingepland bij onze receptie. Op het bezorgadres dient een volledig ingevulde bezorgbon met kassabon aanwezig te zijn ter overleg.

Betaling

Alles dient volledig betaald te zijn in de winkel. Wij nemen geen aanbetaling aan en er kan niet worden afgerekend met chauffeurs.

Verantwoordelijkheid voor goederen

U bent zelf verantwoordelijk voor het feit of de te bezorgen
goederen door de deur en of in de lift van uw woning passen.

Om verzekering-technische redenen en mogelijk letsel mogen medewerkers van De Boem geen goederen ophalen of bezorgen als zij daarbij trappen moeten lopen.

We informeren onze klanten hierover tijdens het maken van de ophaal- of bezorgafspraak, op de website, en de bezorgbon. Klanten zullen hier dus zelf voor een oplossing moeten zorgen.

Uw oude meubelen kunnen retour worden meegenomen indien dit afgesproken is met onze receptie. De meubelen moeten wel verkoopbaar zijn in onze winkel.

Wij brengen de goederen tot aan de deur. Wanneer ze verder uw woning in worden gebracht bent u zelf verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen aan het product of uw woning.

Bezorgkosten

Amstelveen:                  € 17,50
Aalsmeer:                      € 22,50
Uithoorn:                       € 22,50
Ouderkerk a/d Amstel:    € 22,50
Buitenveldert:                € 25,00
Duivendrecht:                € 25,00
Nieuw Oosteinde:           € 17,50

Buiten bovengenoemde plaatsen bezorgen wij alleen in overleg. Bezorgkosten worden altijd in rekening gebracht ook al is het in combinatie met ophalen.

 12. Klachten

Graag horen wij als iets niet naar wens is. Omdat wij onze prestatie/kwaliteit constant willen verbeteren zullen wij uw klacht registreren. Uiteraard proberen wij uw klacht direct op te lossen. Alle klachten worden door ons management in behandeling genomen.